Програма передбачає 100 академічних годин,
70 з яких на практичні 1-денні тренінгові зустрічі,
30 – на самостійну та інтервізійну роботу для опрацювання вивченого матеріалу.
Завершальна сесія – захист індивідуальних проектів та вручення сертифікатів від Східно-Європейської асоціації арттерапії (EEATA) та ГО ПДП «Знайди себе».
Ведучі навчальної програми:
Тіунова Олена, кандидат психологічних наук, регіональний представник EEATA http://eeata.net/ , член УСП, розробник арттерапевтичних програм, ведуча навчальних груп з арттерапії (Київ, Львів, Мінськ,Тернопіль), досвід роботи в освітніх закладах, вищій школі — 30 років, керівник проектів: арттерапевтичний табір «Кольорові сни», «Таємниці нічних казок».
Шейкіна Тетяна, голова ГО Психологічної допомоги і просвіти «Знайди себе», дипломований психолог, працює в напрямку психоаналізу та транзакційного аналізу, член Української спілки психотерапевтів, консультант в напрямку Позитивної психотерапії, арттерапевт Східно-Європейської асоціації арттерапії (ЕЕАТА, Софія), казкотерапевт, автор і ведуча психологічних ігор, навчального курсу «Метафора. Практичне застосування у психології», керівник проекту «Таємниці нічних казок».
Мета програми: оволодіння її учасниками знань щодо теоретичних основ казкотерапії та навичок застосування казкотерапевтичних технологій у психологічній практиці.
Завдання:
• ознайомити з особливостями діагностичної та терапевтичної роботи з казками та метафорами;
• розвивати здатність до ефективної організації процесу вирішення різноманітних психологічних проблем дітей та дорослих з використанням казкотерапії;
• ознайомити з архетипічним змістом казок, розвивати аналітичні здібності учасників програми;
• на основі аналізу феноменологічно-екзистенційного змісту казки визначати особливості актуальних життєвих ситуацій та пошуку ресурсів для їх вирішення;
• отримати можливість для особистісного зростання через самоусвідомлення, пропрацювання власних проблем та активізацію творчих ресурсів самореалізації та самозцілення.
Програма
Модуль 1. Вступ. Методологічні основи казкотерапії
• Історія розвитку та теоретичні основи казкотерапії.
• Можливості використання казкотерапії у груповій та індивідуальній психологічній роботі.
• Діагностичний потенціал роботи з казками. Символи та їх психологічний зміст. Робота з архетипним матеріалом.
• Структура роботи з казкою.
• Методика написання казки за допомогою метафоричних асоціативних карт.
Модуль 2. Материнський архетип в казках та міфах
• Материнський архетип як першоджерело розвитку людства.
• Ініціаційні сценарії в казках. Психотерапія дорослішання. Образ Баби Яги в казках.
• Негативний аспект материнського архетипу. Темні Богині.
• Цикл «Життя-Смерть-Життя».
• Мати-Природа, символізм стихій як ресурс зцілення.
• Казки і вагітність.
Модуль 3. Життєві історії в казках
• Розбір основних казкових сценаріїв.
• Пошук особистісного життєвого сценарію на теренах казки.
• Пошук «виходу» з образу сценарної героїні, героя.
• «Переписування» власного сценарію.
• Життєві сценарії в казках.
Модуль 4. Казки для дітей та діалогу з Внутрішньою дитиною
• Психотерапевтичні казки у роботі з дитячими проблемами (страхи, тривожність, гнів, образа, печаль).
• Створення психокорекційних казок у роботі з порушеннями поведінки дітей.
• Казки-ігри.
• Побудова психотерапевтичних метафор для дітей.
• Казка для Внутрішньої дитини, робота з МАК «Із скрині минулого», «Архетипні ляльки».
Модуль 5. Тіньові архетипи в казках
• Діалог Персони і Тіні.
• Архетип Трікстера. Казкотерапія залежностей.
• Символізм Дракона в міфах. Метафорична робота з персональними Драконами.
• Локі — Трікстер Скандинавської міфології.
Модуль 6. Архетип чоловіка і жінки в казках
• Розбір основних моделей стосунків у казках.
• Еволюція особистості на прикладі казкових героїв.
• Пошук власного казкового героя.
• Казковий театр у МАК.
• Переписування казки власних стосунків.
Модуль 7. Захист проектів. Вручення сертифікатів від Східно-Європейської асоціації арттерапії (голова – проф. В. Нікітін) та ГО ПДП «Знайди себе» (голова – Т.Шейкіна)
Запис за тел. 098 463 9580, 098 124 9930